Dit is een probleem wat wel eens vaker voorkomt, zeker bij een Samsung-tablet.
Ik raad je aan om de e-mail-instellingen en -data in zijn geheel eens te verwijderen. Dit kan door het volgende uit te voeren:
Ga naar Instellingen > App(licatie)s
Zoek in de lijst 'Alles' of 'Alle apps' naar de E-mail app en druk hierop. Als je dit doet kom je in de app manager van deze applicatie.
Verwijder daar de cache (of buffer) en de data (of gegevens). Als je dit doet worden alle e-mails en je accountgegevens verwijderd uit deze app, maar niet uit je e-mail account. De e-mails staan dus nog netjes opgeslagen ergens op een server van je e-mailprovider.
Open daarna de e-mail app weer een keer. Net als de eerste keer opstarten moet je nu je account-gegevens helemaal opnieuw invoeren (e-mail adres en wachtwoord), zoals je dat eerst ook deed.
Na aanmelden zullen alle e-mails gedownload worden. Vaak kun je dan wel de download openen op je tablet.
Succes! En laat even weten of het gelukt is :)