E mail komt niet meer binnen - TabletGuide.nl - Vraag en Antwoord TabletGuide.nl

E mail komt niet meer binnen

+2 kudos
Sinds enkele dagen komen er geen mails meer binnen op mijn tablet en wel op de pc. Het gaat hierbij om de standaard email app van een samsung galaxy tab 2 en het mailadres van de provider.
Als ik een test mail stuur met een ander mailadres en vervolgens enkele malen op synchroniseren druk komen deze uiteindelijk wel in de mailbox te staan. Als ik een poos later weer kijk zijn ook deze verdwenen uit de inbox.
Verder komt er geen een mail binnen terwijl op se pc alles normaal binnenkomt. Iemand een idee?

Alvast badankt
gevraagd Oct 13, 2013 door Rick

3 Antwoorden

0 kudos
Heb  je mogelijk een andere netwerk gebruikt, bijvoorbeeld een andere internetprovider, of een andere router, of mogelijk ben je verhuisd?

Het kan zo zijn dat je e-mail account instellingen dan niet meer kloppen. Bij het aanmelden van je e-mail account bij de e-mail app worden gegevens van de ingaande en uitgaande server opgehaald. Als je van internetprovider veranderd of gebruik maakt van een ander WiFi- of 3G-netwerk dan kan het zo zijn dat de instellingen niet meer kloppen.

Een mogelijkheid is om het account van de tablet te halen en je opnieuw aan te melden. Mogelijk worden de instellingen dan opnieuw (automatisch) binnengehaald.

Meer info: http://www.tabletguide.nl/tips/android-tips/ bij het kopje 'e-mail'.
beantwoord Oct 14, 2013 door leonveraa Master (37,880 punten)
Ik besef me nu dat dit antwoord jouw probleem niet oplost...
+1 kudo
Omdat deze vraag in een nieuwsbrief werd opgenomen, en er nog geen serieus antwoord op is gegeven toch nog maar even een reactie.

Waarschijnlijk is op de PC een nieuw mailprogramma gezet of zijn mailinstellingen gewijzigd. Een POP3 client zal de mailbox op Internet leegtrekken waardoor de post uiteindelijk op de tablet of telefoon (standard met IMAP protocol) maar kort te zien is.

Mail op de PC dus omconfigureren naar IMAP, of POP3 houden en een vinkje aanzetten bij 'mail op de server laten'.
beantwoord Nov 15, 2013 door Peter
+1 kudo
Hier is de oplossing voor jouw probleem

 - ga naar instellingen
 - ga naar applicatiebeheer
 - zoek e-mail app op
 - open e-mail app
 - klik op gedwongen stoppen, gegevens wissen en buffer      leegmaken
 - Let op! Dit wist je account instellingen ook!
 - Hierna het email programma starten (als dat niet automatisch gebeurd) en dan je account opnieuw invoeren, en klaar.

Veel succes, Marco
beantwoord Dec 3, 2013 door marco
beste marco,
Ik heb het zelfde probleem. Maar ik zie de email app niet in applicatiebeheer, maar wel op het scherm. Heb jij een verklaring?
Hallo Marco,
Wij hebben hetzelfde probleem, maar bovenstaande werkt niet! Heb je nog andere ideeën?

Gr. Fraukje
bij applicatiebeheer moet je zoeken bij alle apps, of bij 'alles'. Daar staat hij tussen!
Op google sag ik dat ik op de computer de server pop voor inkomende mails moet verabderen in imap. Ik heb een skynetmailadres en dat zou moeten worden bv. Gmail.com. Ik heb dat gedaan maar ipad weigert dat emailadres. Zo ben ik dan ook nidt geholpen.
Hoe dan?
Met dank
Helena, je vraag is me niet duidelijk. Wat heb je waar gevonden?

Een Skynet e-mail adres kun je nooit zomaar veranderen in een Gmail e-mail adres.
...