Dit zijn de nieuwste iPad Pro commercials van Apple

0

Apple heeft een tweetal nieuwe reclamevideo’s online gezet om de iPad Pro aan te prijzen. De eerste gaat over augmented reality, de ander over het maken van aantekeningen op de tablet. Hiermee wil het Amerikaanse technologiebedrijf laten zien hoe veelzijdig de iPad Pro is.

Om de haverklap lanceert Apple nieuwe commercials om haar producten te promoten. De ene keer is dat succesvoller dan de ander. Zo kreeg Apple veel kritiek op het filmpje met de titel ‘What’s a computer?’, met name van concurrent Microsoft. Apple wilde aantonen dat de grenzen tussen laptops en tablets steeds meer aan het vervagen zijn. Dat omdat tablets steeds veelzijdiger worden en meer en meer kunnen. Qua functionaliteit en vormgeving lijken ze verdacht veel op laptops. Toen Apple vol trots aankondigde dat de iPad Pro een toetsenbord op had en je kon werken in Word, lanceerde Microsoft een spotje om Apple in de maling te nemen onder het mom van ‘is dat alles? Dat kennen wij al jaren’.

Toch durfde Apple het in december aan om opnieuw een commercial te lanceren met de titel ‘What’s a computer?’. Daarin zien we een meisje die van hot naar her fietst en telkens haar iPad Pro uit haar tas pakt. Bijvoorbeeld om iemand beterschap te wensen, een foto te maken, te betalen of een tekening te maken.

Nieuwe commercials

Vandaag is het opnieuw de beurt aan de iPad Pro om in het zonnetje gezet te worden. Hetzelfde meisje uit de vorige commercials speelt wederom de hoofdrol. Ditmaal fietst ze voorbij een boog waar ze een man op een bankje ziet zitten. Ze pakt haar iPad Pro met iOS 11 en plaatst een virtuele bank en stoel naast de man. Vervolgens verandert ze het stof van kleur. Het filmpje eindigt met de slogan “a new way to augment reality”. De boodschap van de video is duidelijk: met augmented reality kun je de wereld om je heen veranderen.

In het tweede filmpje is het meisje in de boom geklommen (ja SIRE, ook meisjes klauteren in bomen). Daar werkt ze aan een presentatie of werkstuk met haar iPad Pro. Ze benoemt en beschrijft allerlei insecten die ze heeft aangetroffen. Ze voegt een nieuwe foto toe aan haar presentatie en maakt vervolgens aantekeningen met de Apple Pencil. ‘Presentaties maken is leuk en een peulenschilletje’, zo lijkt Apple ons duidelijk te willen maken. In de beschrijving lezen we dan ook de volgende zin: je volgende computer is misschien geen computer.

Welke van de twee commercials vind jij het leukst?

Share.

Over de auteur

Anton (1983) is schrijver in hart en nieren. Na zijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heeft hij zich volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media en bloggen. Door de jaren heen heeft hij diverse webredacties v... Lees meer

Reageer