Nadella tegen iPad-gebruikers: ‘Koop een echte computer’

0

Satya Nadella, CEO van Microsoft, laat zich weer eens van zijn beste kant zien. Tijdens een zakenreis naar India zei de topman tegen twee journalisten die op een iPad Pro werkten dat ze ‘een echte computer’ moesten aanschaffen.

Dat schrijft de Amerikaanse techsite TechRadar.

Het is niet de eerste keer dat Microsoft zich kritisch uitlaat over Apple. In juni liet Ryan Gavin, general manager op de Surface-afdeling, zich ook al kritisch uit over de iPad. Vlak daarvoor had Apple de iPad Pro 10.5 uit de doeken gedaan. De tablet werd als een veelzijdige ‘productiviteitsmachine’ gepresenteerd. Volgens Gavin was het overduidelijk een teken dat Apple uiterst volgzaam is en goed naar Microsoft kijkt. Zijn letterlijke woorden waren:

“Als je er goed over nadenkt, dan hadden we nooit de Surface Pro of Surface Book ontwikkeld als we naar Apple keken. De afgelopen jaren hebben we veel geleerd van onze 2-in-1 producten en ze geperfectioneerd. Toen de eerste Surface-tablet werd gelanceerd was iedereen sceptisch, inclusief Apple. En toen volgde ze ons voorbeeld. De Surface Pro is daar een duidelijk voorbeeld van.”

Ook Nadella kritisch over iPad Pro

Ryan Gavin is niet de enige die geen hoge dunk heeft van Apple en haar iPad Pro. Ook CEO Satya Nadella heeft goed woord over heeft voor Apple’s tablet. Hij was afgelopen week in India om journalisten duidelijk te maken dat Microsoft een ander bedrijf is dan een aantal jaar geleden. Toen de topman een kamer binnenliep met een aantal journalisten, zei hij tegen de verslaggever van TechRadar en een collega -die beide op een iPad Pro werkte- dat ze ‘een echte computer’ moesten kopen.

Volgens Nadella is de iPad Pro geen volwaardige laptopvervanger. Zo kan het mobiele besturingssysteem van Apple nog altijd niet overweg met uiteenlopende softwareprogramma’s, zoals de Surface Pro bijvoorbeeld wel kan. Ook qua rekenkracht en connectiviteit kan de iPad niet op tegen de Surface-tablets van Microsoft.

Om de verschillende tussen de tablets en convertibles van Apple en Microsoft duidelijk te maken, lanceerde Microsoft afgelopen jaar een aantal commercials waarin het de tekortkomingen pijnlijk duidelijk maakt. De onderstaande video is daar een voorbeeld van.

Share.

Over de auteur

Anton (1983) is schrijver in hart en nieren. Na zijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heeft hij zich volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media en bloggen. Door de jaren heen heeft hij diverse webredacties v... Lees meer

Reageer