Tabletmarkt voor bedrijfsleven in de lift

0

Tussen nu en 2020 groeit de tabletmarkt voor het bedrijfsleven jaarlijks gemiddeld met 6%. Dat betekent dat er over een paar jaar 110,2 miljoen tablets over de toonbank gaan op de zakelijke markt.

Dat blijkt de nieuwste editie van de ‘Global Business Tablet Forecast Update Q4 2015’ van Strategy Analytics.

Analisten suggereren dat de tabletmarkt nogal verzadigd is, maar er zijn kansen voor tabletproducenten. Het bedrijfsleven jaagt de verkoop op, omdat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om hun PC’s te vervangen door convertibles.

Gina Luk van Strategy Analytics zegt hierover:

“While the tablet market overall has become somewhat saturated resulting in slowed growth, business tablet shipments are expected to be a bright spot and ramp up in the next several years as businesses shift computing models from PCs or laptops to 2-in-1 tablets. Partnerships forged by vendors such as Apple, Samsung, Microsoft, and HP demonstrate how these players see the tablet potential in the Enterprise.”

Het IDC meldde afgelopen week nagenoeg hetzelfde nieuws. Volgens deze marktonderzoeker kiezen zowel particulieren als het bedrijfsleven de komende jaren massaal voor een convertible. Microsoft is met zijn Surface-tablets degene die het meest van profiteert van deze ontwikkeling. Onderzoekers van Strategy Analytics zijn dezelfde mening toegedaan.

Accessoires

Het laatstgenoemde onderzoeksbureau voegt daar nog iets aan toe. Volgens Andrew Brown van Strategy Analytics zijn het niet alleen de tabletfabrikanten die profiteren van de koopbereidheid van de zakelijke markt: ook makers van tabletaccessoires en app-ontwikkelaars kunnen een graantje meepikken. Wie een convertible koopt heeft volgens de onderzoeker namelijk vaak ook interesse in een beschermhoes, 4G-connectiviteit of een stylus. Ook stelt het bedrijfsleven vaak hogere eisen aan zijn apps en beveiliging.

“In addition, work being done in areas such as security, bespoke enterprise apps, always-on connectivity, ruggedized designs, and accessory support will make this push into enterprise a longer-term success.”

Kortom, kansen voor iedereen.

Share.

Over de auteur

Anton (1983) is schrijver in hart en nieren. Na zijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heeft hij zich volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media en bloggen. Door de jaren heen heeft hij diverse webredacties v... Lees meer

Reageer