Lenovo zag niets in verkoop Surface Pro 3

0

Microsoft benaderde ruim een jaar geleden Lenovo met de vraag of het interesse heeft om de Surface Pro 3 te verkopen. Het Chinese technologiebedrijf zag hier geen brood in en liet het aanbod aan zich voorbijgaan.

Lenovo bedankt voor het aanbod

Dat schrijft The Register. De Britse nieuwssite citeert Gianfranco Lanci, de Chief Operating Officer (COO) van Lenovo, tijdens het Canalys Channels Forum. De topman vertelde op dit podium dat Microsoft een jaar geleden zijn bedrijf benaderde met de vraag of het de Surface Pro 3 aan zijn assortiment zou willen toevoegen voor de verkoop van deze high-end Windows-tablet.

Lanci zegt dat Lenovo en Microsoft op diverse gebieden partners zijn, maar op sommige terreinen elkaars concurrenten. “Daarom moeten we enigszins voorzichtig zijn”, aldus de topman. Hij bedankte het Amerikaanse hard- en softwarebedrijf voor het aanbod, maar zag zich genoodzaakt om het aan zich voorbij te laten gaan.

Dell en HP

Hoewel Microsoft geen exacte verkoopcijfers van zijn verschillende tabletmodellen bekend maakt, kunnen we redelijk zeker zijn dat de Surface Pro 3 het bestverkopende product onder de Surface-tablets is. Sinds het verschijnen van deze high-end Windows-tablet in 2012 zit de verkoop van Surface-tablets in de lift. De eerste helft van het jaar heeft Microsoft al ruim 1,5 miljard dollar verdiend aan de verkoop van Surface-tablets, een stijging van zo’n 60% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Om de verkoop van de Surface Pro 3 verder te stimuleren heeft Microsoft afspraken gemaakt met Dell, HP, Accenture en Avanade om deze tablet via hun webshop te verkopen. Dat Microsoft ook bij Lenovo aanklopt, de grootste PC-fabrikant ter wereld, is een logische zet.

Begin oktober onthulde Microsoft de Surface Pro 4. Een maand eerder zag de Ideadpad Miix 700 van Lenovo op de IFA-beurs het levenslicht. Beide producten zijn convertibles en rechtstreekse concurrenten van elkaar.

Share.

Over de auteur

Anton (1983) is schrijver in hart en nieren. Na zijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heeft hij zich volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media en bloggen. Door de jaren heen heeft hij diverse webredacties v... Lees meer

Reageer