Lenovo promoot Yoga 3 in nieuwe ‘prankvertisement’

0

In een wereld waar het tabletaanbod groot is en de concurrentie moordend, moet je creatief zijn om op te vallen. Lenovo en de jongens van Upright Citizens Bridage (UCB), een Amerikaanse comedy trio, weten daar wel raad mee. In een video om de Lenovo Yoga 3 te promoten breken ze een MacBook Air doormidden en proberen ze de schuld in de schoenen van nietsvermoedende consumenten te schuiven.

Spot, humor en comedy worden door reclamemakers veelal als de beste manier gezien om klanten te winnen en aan je merk te binden. Niet een saaie, strak-geregisseerde promotievideo, maar een komische en lachwekkende commercial. De Chinese tabletproducent Lenovo probeert op deze manier zijn nieuwe Yoga 3 hybride tablet te promoten.

De ingrediënten: drie comedians, een Lenovo Yoga 3 tablet en een MacBook Air. Locatie: het Plymouth Meeting Hall winkelcentrum in Pennsylvania. Setting: een promotor breekt de MacBook Air als hij de buigbaarheid van de Lenovo Yoga 3 demonstreert.

De promotor in het filmpje, één van de jongens van UCB, vraagt een voorbijlopende consument of hij even kort tekst en uitleg mag geven over de Lenovo Yoga 3, een 2-in-1 apparaat die je van notebook in een tablet kunt veranderen en andersom. Hij laat zien dat de Yoga 3 een flexibel apparaat is waarvan je het toetsenbord helemaal naar achteren kunt buigen om video’s te bekijken. “Try and do that with a Mac” zegt de promotor vol trots.

Als hij wil laten zien dat een MacBook Air niet zo flexibel is, breekt hij in tweeën. Zichtbaar aangeslagen en geschrokken weet de verkoper niet hoe hij moet de situatie moet omgaan. Hij overhandigt een deel van de MacBook Air aan de nietsvermoedende klant en zet ‘m op een rennen. Dan komt de manager voorbij, ziet de klant bij een gebroken MacBook Air staan en vraagt of hij ‘m kapot gemaakt heeft. Zij ontkennen natuurlijk en zeggen dat de promotor dat gedaan heeft, die uiteraard in geen velden of wegen te bekennen is. “This is expensive, who’s gonna pay for this?” vraagt de verbouwereerde manager zich af.

Precies op dat moment komt een beveiligingsmedewerker voorbij gelopen die iets zinnigs van de situatie probeert te maken. Als de klant zegt dat een ander de MacBook Air heeft gemold en er tussenuit is gepiept, kijkt hij hem vol ongeloof aan. “So somebody else broke the computer and you let him ran away?” vraagt hij. Dan komt de Lenovo Yoga 3 opnieuw in beeld en constateren de manager en beveiligingsmedewerker dat deze notebook wel kan buigen.

De commercial eindigt met de mededeling dat de camera’s van het winkelcentrum alles hebben vastgelegd en dat het allemaal een grote grap was. De ‘slachtoffers’ kunnen er uiteindelijk allemaal om lachen.

Bekijk hieronder zelf de video.

Apple is wel vaker het mikpunt van spot van reclamemakers. Zo lanceerde Ikea enkele maanden geleden een commercial waar het de strak- geregisseerde reclames van het bedrijf op de hak nam. Afgelopen week toonde Microsoft nog een reclame waarin het Apples digitale spraakassistent Siri in de maling neemt. Samsung is berucht als het gaat om zijn tabletreclames, waarin het vaak de spot drijft met zijn Amerikaanse concurrent.

Lenovo Yoga 3

Afgelopen maand lanceerde Lenovo de Yoga 3. Unique selling points van dit 2-in-1 apparaat: een strak design, goede specificaties en een stevige, flexibele en innovatieve scharnier waarmee je je tablet in diverse modi kunt gebruiken.

Bekijk de specificaties van de Lenovo Yoga 3

Bekijk de prijzen van de Lenovo Yoga 3

Share.

Gerelateerde tablets / apps

vanaf € 1294.77
  1. Alternate € 1294.77 op voorraad Koop nu
  2. Computerland € 1299.00 Koop nu
  3. MyCom € 1299.00 op voorraad Koop nu
  4. Komplett.nl € 1299.00 Koop nu
Alle prijzen >

Over de auteur

Anton (1983) is schrijver in hart en nieren. Na zijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heeft hij zich volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media en bloggen. Door de jaren heen heeft hij diverse webredacties v... Lees meer

Reageer