ASUS Nexus 7 actie zorgt voor veel frustratie

12

ASUS geeft een kadobon van 30 euro aan iedereen die voor 29 oktober een Nexus 7 kocht. Omdat vanaf deze week de Nexus 7 dubbel zoveel opslagruimte zal krijgen, maar voor dezelfde prijs in de winkel zal liggen. Een aardig gebaar richting de snelle kopers. Maar helaas levert de actie vooral frustratie op. Het proces dat ASUS bedacht heeft om je 30 euro te claimen is zo ingewikkeld en amateuristisch dat de grootste groep klanten zal bedanken voor de eer.

VIP Member

Het is de bedoeling dat je je aanmeldt als VIP Member van de ASUS website. Hiervoor laat je je gegevens achter en na bevestiging van je registratie hoor je bij ‘de club’. Maar dan begint de ellende. Een verslag van mijn ervaringen:

繁體中文

Om de 30 euro te ontvangen moet je de Nexus 7 registreren bij ASUS. Na ingelogd te zijn moet je op zoek naar de product registratie. Die was in mijn geval snel gevonden. Jammer genoeg kreeg ik de pagina in het Taiwanees voorgeschoteld. Na een keer uitloggen en inloggen was dat probleem verholpen.

Eee Pad Nexus 7

De volgende uitdaging is het registratieformulier. De Nexus 7 blijkt plots onderdeel te zijn van de Eee Pad familie. De “Eee Pad Nexus 7” dus, volgens ASUS.

ASUS vraagt daarnaast om het serienummer. Deze is gelukkig op de doos te vinden, al staan daar 4 verschillende serienummers op. Een rondje Google leert mij dat ik het ‘SSN’ nummer nodig heb. Let op: Google vertelt me dat, niet ASUS.

Lang verhaal kort: Na 5 pogingen het SSN nummer in te voeren blijkt het 3e karakter een O te zijn i.p.v. een 0. Prima, had ik maar beter moeten kijken. Het is alleen wel jammer dat het SSN nummer op de doos in hoofdletters geschreven is, maar dat het formulier graag kleine letters ontvangt. Inmiddels heb ik het nummer 20 keer ingevoerd.

Ik heb mijn Nexus 7 op 13 september gekocht. Helaas vindt ASUS van niet, want ik krijg een melding dat mijn ‘Purchase Date’ niet klopt. Ik zal me wel vergissen, dus verander ik de 13 in een 14. Die dag klopt wel, volgens ASUS. Fijn.

Te druk

Uiteindelijk worden mijn gegevens geaccepteerd, maar mijn registratie niet verzonden. De website is te druk en kan mijn inschrijving niet verwerken. Of ik het later nog een keer wil proberen.

Nou nee, dank je wel. Ik weet dat ik na registratie ook nog mijn aankoopbewijs op zal moeten sturen. Uit de reacties hier weet ik inmiddels dat dat voorlopig ook niet gaat lukken ook niet gaat lukken. Niet tot na het weekend, in ieder geval.

Ik geef het op.

Share.

Over de auteur

Edwin is één van de oprichters van TabletGuide.nl. Hij richt deze website in 2010 op, samen met zijn collega Leon. Edwin is gadgetfreak en volgt het laatste nieuws op de voet. Als web developer is hij verantwoordelijk voor de techniek en het uiterl... Lees meer

12 reacties

    • Hoe heb jij het aankoopbewijs verstuurd? Ik heb nu member en heb mijn nexus geregistreerd, maar waar en hoe stuur ik nu het bewijs naar toe?

  1. Ik ken geloof ik geen websites die ZO langzaam zijn als de website van Asus…. Ik blijf het proberen, want 30 euro is altijd fijn meegenomen. Maar het is niet echt een klantvriendelijke manier van actievoeren…

  2. Zojuist de cadeaubon ontvangen. Ik dacht een gratis travel cover te kunnen krijgen maar de korting geld helaas niet voor de €6,- verzendkosten. Nog altijd beter dan niets, nu maar hopen dat het een handig product is.

  3. Michel Haringsma op

    Hier de kadobon ook binnen maar of ik er wat aan heb valt te betwijfelen…cover heb ik al en veel is er niet in de shop te vinden.

  4. Ik heb tot nu toe dit gedaan:

    – Een account gemaakt op: https://vip.asus.com/login.aspx

    – Toen heb ik mijn nexus 7 hier geregistreerd:
    http://i47.tinypic.com/8xt0md.jpg

    -Toen heb ik geprobeerd om de “Warranty Extension Activation” in te
    vullen, maar ik weet niet wat ik bij contractcode en wachtwoord moet invullen:
    http://i46.tinypic.com/1zbdymr.jpg

    Ik heb verder alleen een mailtje gekregen met:

    Dear Valued Customer,

    Dank u voor uw deelname aan de ASUS Lid Online registratie.
    Om te verifiëren of uw e-mail account actief is, verzoeken wij u onderstaande procedure te volgen om de verificatie te voltooien:

    En dan de link. Ik heb natuurlijk op deze link geklikt en de procedure gevolgd.
    Weet iemand wat ik nu moet doen?

    Alvast bedankt.

Reageer