TabletGuide.nl

Acer wil de grootste worden in tablets

| Geen reacties

Acer lanceerde begin deze week in één klap een heel assortiment tablets: 5, 7, 10 inch, Android OS en Windows, gewone tablets en een hybride uitvoering. Het werd in één show bekend gemaakt. Acer heeft ambities op de tabletmarkt, dat blijkt. In een interview met Digitimes laat Gianfranco Lanci, CEO van Acer, weten binnen 2 à 3 jaar het grootste marktaandeel in tablets wil hebben.

De CEO van Acer is in het interview open en helder over zijn visie en de strategie van het Taiwanese bedrijf. Hij denkt dat Acer de grootste kan worden door verschillende factoren.


Ten eerste denkt hij dat de Westerse wereld nu al verzadigd raakt met iPads, de huidige marktleider in de tabletmarkt. Acer wil zich naast West-Europa en Noord-Amerika voornamelijk gaan focussen op landen als China, Rusland, Indonesië en Brazilië, waar een groot groeipotentieel is en waar de iPad nog niet domineert.

Daarnaast denkt Acer op het gebied van tablets een voordeel te hebben ten opzichte van de iPad omdat Acer momenteel groot is in de computer-industrie en nie in de telefonie-industrie. De topman zegt dat tablets uiteindelijk data-gedreven zullen zijn in plaats van voice-gedreven. Daarnaast heeft Acer al veel kennis in de pc-retail kanalen. Volgens Lanci zullen tablets voornamelijk via de retail verkocht gaan worden in plaats van de telecom aanbieders.

Met het aanbod van het grote assortiment denkt Acer de markt te kunnen verslaan. Iedereen heeft uiteindelijk een eigen voorkeur voor een tablet.

Natuurlijk heeft Acer enkele uitdagingen waar het aan zal moeten werken. Lanci erkent dat ‘content’ uiteindelijk de driver zijn van tablets. Hiervoor heeft Acer miljoenen uitgetrokken in R&D en om ervoor te zorgen dat op landelijk niveau genoeg content, zoals nuttige applicaties en spelletjes, zal worden gemaakt.

Auteur: Leon

Leon is mede-eigenaar en redacteur van TabletGuide.nl. Na zijn studie is hij gaan werken bij de online afdeling van een van de grootste mobiele operators van Nederland als webanalist en online marketeer. Na enkele jaren besloot hij om voor zichzelf te gaan beginnen. Na een korte carriere als freelancer zet hij zich momenteel fulltime in voor eigen online projecten. E-mail | Twitter | LinkedIn | Facebook | Google Profile



Geef een reactie

Verplichte velden zijn met een * gemarkeerd.

*