Dit is een heel raar verschijnsel, wat ik één keer eerder heb gehoord van een bezorgde bezoeker van deze website.
Ik weet niet of deze situatie voor jou van toepassing is, maar mogelijk gaat het om eenzelfde probleem.
Het ging in het geval dat ik vernam ook om een goedkopere tablet van een B-merk. Helaas ben ik vergeten om welk merk en type tablet het exact ging.
In zijn geval hadden een soft reset en een hard reset geen effect. De software resets werd netjes uitgevoerd maar telkens bleek dat het beeld nog steeds gespiegeld werd weergegeven.
Dit gaf aan dat het zeer waarschijnlijk een fout in de hardware was.
Hij heeft via de garantie contact opgenomen met de servicedesk van zijn tabletmerk (onbekend dus). Na een reparatie van de verbinding van het scherm met de rest van de tablet was het beeld weer goed!
Mogelijk gaat het bij jou ook om een hardware probleempje in de tablet.
Toch zou ik eerst proberen een soft reset en daarna een hard reset uit te voeren. Hoe dat kan lees je in deze Android-tablet tip:
http://www.tabletguide.nl/tip/hoe-reset-ik-mijn-android-tablet/
Lukt dat niet, dan zou ik je beroepen op de garantie en contact opnemen met Empire Electronics:
http://empire-electronics.com/en/support/