Review: Motorola Moto Stream

0
93%
93
Zeer goed

De Moto Stream is een product dat het moet hebben van zijn eenvoud. Het is geen revolutionair apparaat, nee hij is bedoeld om het leven net iets makkelijker te maken. Ontworpen om makkelijk je muziek van je device naar de speakers te streamen, that's it. Ja, er zijn goedkopere alternatieven die waarschijnlijk even goed werken. Toch ben ik voor de Moto Stream gegaan, voornamelijk vanwege de eenvoud, het design en het feit dat hij van een gerespecteerd bedrijf komt. Ook in de praktijk stelt de Moto Stream niet teleur, hij doet wat hij moet doen.

• Gebruiksvriendelijkheid
    10
  • Degelijkheid
    9
  • Connectiviteit
    10
  • Prijs
    8
  • Gebruikers beoordelingen (0 stemmen)
    0

De Motorola Moto Stream is een Bluetooth ontvanger die het mogelijk maakt de muziek van je device draadloos via de speakers af te spelen. Hij kost 49,99$ en is (vooralsnog) alleen in Amerika verkrijgbaar. Ik heb er een gekocht en deel in deze beknopte review mijn ervaringen.

Wat zit er in de doos?

Bij het openen van de doos tref je - naast de Moto Stream - verschillende zaken aan. Zo is er een kabel met aan de ene kant een Micro-USB aansluiting en aan de andere kant een Amerikaanse wall-adapter. Het is een vaste kabel wat betekent dat ik op zoek moest naar een Micro-USB kabel met ‘Nederlandse’ adapter voor in het stopcontact. Verder krijg je een boekje dat in drie stappen vertelt hoe je het geheel werkend krijgt en twee kabels. De verpakking bevat alles wat je nodig hebt, niets meer en niets minder.

Bouwkwaliteit en ontwerp

De Motorola Moto Stream ziet er uit als een soort zwarte bal met driehoekige zijkanten. Aan de onderzijde is een antislip coating toegepast waardoor hij stevig staat. De bovenkant bevat de aan- en uitknop, deze is makkelijk herkenbaar door de wat verhoogde randen. Net hoe je het bekijkt, ernaast/er schuin boven zit de zijkant met de NFC-chip erin. Deze is voorzien van een sticker (wel zo handig), al kun je die eenvoudig verwijderen. Onder aan de achterzijde vind je twee aansluitingen, één voor de geluidskabel en één voor de Micro-USB kabel. Het apparaatje voelt solide aan, weegt slechts 100 gram en wordt ook na een paar uur muziek afspelen niet warm.

Hoe werkt hij?

Tja, dat is eigenlijk heel eenvoudig. Installeer de Moto Stream (lees: doe de stekkers in het stopcontact) en zet hem aan. Zet vervolgens op je smartphone/tablet/etc. Bluetooth aan en verbind je device met de Moto Stream- welke beschikt over Bluetooth 3.0 (dit kan ook via NFC, als je toestel daarover beschikt). Zet je geluidsinstallatie op de juiste ‘zender’ en je bent klaar! De Moto Stream geeft licht als hij muziek afspeelt, niet als een discobal maar een subtiel vakje dat duidelijk genoeg laat zien dat hij het doet. Het installeren nam bij mij zo’n 20 seconden in beslag en dat laat wel zien hoe eenvoudig het is.

Verder kan ik zeggen dat de verbinding erg stabiel is. Motorola meldt dat de verbinding werkt tot 300 feet, wat in de praktijk betekent dat ik de Moto Stream - die in de huiskamer staat - prima op zolder kan bedienen. Een paar dagen geleden heb ik drie uur achter elkaar muziek afgespeeld via de Moto Stream en ik heb geen enkele hapering gemerkt. Ook het switchen tussen een nummer, een nummer pauzeren of het volume aanpassen gaat snel, er is praktisch geen vertraging merkbaar. Ook het afspelen met diverse devices (max. 5) gaat feilloos. Gisteren speelde ik muziek af en verbond mijn vader zijn telefoon (via Bluetooth) met de Moto Stream, waarop hij een nummer startte. De Moto Stream schakelde direct over met als resultaat dat m’n vader met een grote grijns naar mijn verbaasde gezicht zat te kijken.

Conclusie

De Moto Stream is een product dat het moet hebben van zijn eenvoud. Het is geen revolutionair apparaat, nee hij is bedoeld om het leven net iets makkelijker te maken. Ontworpen om makkelijk je muziek van je device naar de speakers te streamen, that’s it. Ja, er zijn goedkopere alternatieven die waarschijnlijk even goed werken. Toch ben ik voor de Moto Stream gegaan, voornamelijk vanwege de eenvoud, het design en het feit dat hij van een gerespecteerd bedrijf komt. Ook in de praktijk stelt de Moto Stream niet teleur, hij doet wat hij moet doen. Het feit dat hij alleen in Amerika verkrijgbaar is zal er waarschijnlijk voor zorgen dat weinig Nederlanders die apparaat in hun huiskamer hebben staan, maar mocht je er eens een tegengekomen dan weet je in ieder geval dat je voor 49,99 dollar geen miskoop doet.

Meer informatie over de Motorola Moto Stream vind je op de productpagina van Motorola’s website.

Review foto’s